TÁMOP

I. TÁMOP-3.1.4.C-14-2015-0030 – „A KÖVY SÁNDOR ÁLTALÁNOS ÉS ALAPOFÚ MŰVÉSZETI ISKOLA INNOVATÍV ISKOLAFEJLESZTÉSI PROJEKTJE”

 

 

 

 

 

A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ - 100 százalékos támogatási intenzitás mellett – 11.990.527.-  forint összegű vissza nem térítendő támogatást nyert el az Új Széchenyi Terv, Társadalmi Megújulás Operatív Program keretében kiírásra került „Innovatív iskolák fejlesztése 2. ütem” pályázati konstrukcióban  „A Kövy Sándor Általános és Alapfokú Művészeti Iskola innovatív iskolafejlesztési projektje“ című projekt megvalósítására.

A fejlesztés hosszú távú célja a gyermekek és a fiatalok nevelésének kiteljesítése a test, a lélek és az értelem arányos fejlesztésének, illetve az ismeretek, készségek, képességek, jártasságok, attitűdök és az erkölcsi rend tiszteletben tartásával, valamint a társadalmi leszakadás megakadályozása és a tehetséggondozás a nevelés-oktatás eszközeivel.

 

A pályázatba bevont tanulók száma 202 fő, akik az alábbi programokon vesznek részt a projekt megvalósítási ideje alatt: erdei iskola, nyelvi témahét, baleset megelőzési ismeretek oktatása, közösségi rendezvények és egészségnap. A pedagógia kultúra folyamatos fejlesztésének biztosítása érdekében 10 fő pedagógus tanulási és magatartási, valamint konfliktus-és iskolai agressziókezelési továbbképzésen; 10 fő pedagógus pedig környezeti nevelés, környezettudatos magatartás továbbképzésen vesz részt. A célcsoport tagok részére közvetlenül a projekt megvalósításához kapcsolódó, az iskola nevelő-oktató tevékenységhez szorosan illeszkedő kis értékű tárgyi eszközök beszerzése is történik.

 

A fejlesztés hozzájárul a Kövy Sándor Általános és Alapfokú Művészeti Iskola Pedagógiai Programjában megfogalmazott célok és jövőkép hatékonyabb megvalósításához, mivel elősegíti, hogy a felmerülő igényeknek és elvárásoknak megfelelően biztosítsa az oktatáshoz és az önművelődéshez szükséges alapfeltételeket. Hozzájárul, hogy a tanulók, kiemelve a HH/HHH diákok minél eredményesebben szerepeljenek a kompetencia-méréseken. Biztosítja a minőségi szakmai munka megerősítését, fejlesztését, a szakmai fejlődést, az ön- és továbbképzés lehetőségét, valamint a gyermekek részére az élményalapú tudás megszerzését, az eszközjellegű- és szociális kompetenciák fejlődését. Hozzájárul a környezettudatos magatartás megalapozásához, segíti az intézményi célok megvalósítása érdekében tevékenykedő kisközösségek - csoportok, körök - létrehozását, működésük feltételrendszerét.

 

A fejlesztés szakmai tartalmát úgy lett összeállítva, hogy illeszkedjen a közvetlen és közvetett célcsoport szükségleteihez; a köznevelés fejlesztési irányvonalaihoz; valamint a regionális igényekhez.

 

A projekt címe: „A Kövy Sándor Általános és Alapfokú Művészeti Iskola innovatív iskolafejlesztési projektje”

Kedvezményezett megnevezése: Klebelsberg Intézményfenntartó Központ

Kedvezményezett elérhetősége: 1051 Budapest, Nádor utca 32.; www.klik.gov.hu

A projekt azonosító száma: TÁMOP-3.1.4.C-14-2015-0030

A projekt megvalósítás ideje: 2015.05.01. – 2015.10.31.

Megítélt összeg: 11 990 527 Ft

Támogatási intenzitás: 100%

A projekt megvalósításának helyszíne: Nádudvar

Közreműködő szervezet: Emberi Erőforrások Minisztériuma

http://www.kormany.hu/hu/emberi-eroforrasok-miniszteriuma

www.palyazat.gov.hu

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

II. KÖZÖSSÉGI RENDEZVÉNY 1. alkalom

 

 

 

 

 

 

Közösségi rendezvény időpontja: 2015.05.30.

Közösségi rendezvény helyszíne: Nádudvari Termál- és Strandfürdő; 4181 Nádudvar, Ady Endre u. 2-4.

Közösségi rendezvény résztvevői: 215 fő tanuló, 4 fő szakmai megvalósító

Programok:

  9:00 – 10:00         ÚSZÓVERSENY

10:00 – 11:00         EDIT FITNESS SE TAGJAINAK MŰSORA

11:00 – 13:00         TÁNCCSOPORTOK FELLÉPÉSE

13:00 – 14:00         COZOMBOLIS KONCERT

14:00 – 15:30         „AKIKRE BÜSZKÉK VAGYUNK” DÍJAK ÁTADÁSA

15:30 – 16:00         MAZSORETT CSOPORTOK BEMUTATÓJA

16:00 – 17:00         BENJI AZ X-FAKTORBÓL

 

Beszámoló a programról:

 

A programsorozat 9 órától az úszóversennyel indult. 2. osztályos jelentkező nem volt, így a 3. és 4. évfolyam leányai és fiai mérték össze tudásukat évfolyamonként. Felsős kevesebb jelentkezett úszni, így 5-6. illetve 7-8. évfolyam fiai és leányai mérkőztek meg egymással. A versenyzők szépen teljesítették a feladatot. A dobogósokat éremmel és oklevéllel jutalmaztuk. De senki sem távozott csalódottan. Mindenki teljesítményét és bátorságát apró ajándékokkal jutalmaztuk.

Az Edit Fitness SE tagjainak műsorával folytatódott a program 10 órától a színpadon. A sportos lányok és fiú országos versenyeken vettek részt, ahonnan arany és ezüstérmekkel tértek haza. A különböző korcsoportok és a különböző kategóriák előadásaiból kaphattunk ízelítőt. A nézők vastapssal jutalmazták a fellépők ügyességét.

 

 

11 órától a tánccsoportok bemutatójával folytatódott a szórakoztató program. A „Rubin cipők” versenyen arany és ezüst minősítést szerzett versenyzők mutatták be produkcióikat. A fellépők között volt egyéni produkció kis csoportos bemutató és egész osztályok is bemutatták a tánctudásukat. Sokféle táncot láthattak a nézők, mindenki megtalálhatta az ízlésének megfelelő műfajt. Úgy tapasztaltuk, hogy igen sok tapsot kaptak a fellépők.

A műsor 13 órától folytatódott a Cozombolis együttes műsorával. Fiatalokat és idősebbeket is megénekeltette a népszerű együttes. A fellépők kellemes hangulatú, magával ragadó koncertet adtak. A nézők vastapssal jutalmazták őket.

14 órától az „Akikre büszkék vagyunk” díjak átadása következett. Itt azok a diákok kapnak igazgatói dicséretet, akik március 15-e óta megyei tanulmányi versenyeken 1-6., országos tanulmányi versenyek 1-12. helyezést értek el. A sportversenyeken megyei 1-3. és országos 1-8. helyezést értek el. A színpadon állt minden olyan diák, aki ebben a tanévben a kiváló teljesítményéért igazgatói dicséretet kapott. Most több mint háromszáz dicséretet adott át Boros Lajosné igazgatóasszony az ügyes és sikeres diákjainknak. A díjazottakat a mazsorettes lányok vezették fel a színpadra és a díjátadások után az ő produkciójuk következett. Több korcsoportban léptek fel a lányok és kápráztatták el a nézőket ügyességükkel és összeszokottságukkal. A nézők lelkesen tapsoltak a zene ritmusára, ezzel is bíztatva a fellépőket. Produkcióikat már arany és ezüstéremmel díjazták több megyei és országos versenyen. A helyi nézők számára is nagyon tetszett a produkció.

16 órától láthattuk és halhattuk az X-Faktorból ismert fellépőt, Benjit. Angol és magyar nyelvű dalokkal, slágerekkel szórakoztatta a nagyérdeműt. Sokan ismerték a fiatalembert a tv-ből, így lelkesen tapsoltak a dalok elhangzása után.

Megítélésünk szerint igen tartalmas és gazdag volt a program. A család minden tagja megtalálhatta a neki tetsző produkciót vagy programot. Reméljük az iskola tanulói kellemes emlékekkel tértek haza ezen az igazán értük szóló gyermeknapon.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
III. EGÉSZSÉGNAP

 

 

 

 

 

 

Közösségi rendezvény időpontja: 2015.06.05.

Közösségi rendezvény helyszíne: Kövy Sándor Általános és Alapfokú Művészeti Iskola; 4181 Nádudvar, Fő út 137-141.

Közösségi rendezvény résztvevői: 215 fő tanuló, 4 fő szakmai megvalósító

Programok:

08:00 – 08:30         REGGELI TORNA

08:30 – 09:00         FELVILÁGOSÍTÓ ELŐADÁS A 4. ÉVFOLYAM LÁNY TANULÓINAK

09:00 – 09:30         FELVILÁGOSÍTÓ ELŐADÁS A 4. ÉVFOLYAM FIÚ TANULÓINAK

09:30 – 10:00         GYÜMÖLCSSALÁTA KOKTÉL KÉSZÍTÉSE

10:00 – 12:00         SZÍNEK HATÁSA A SZERVEZETÜNKRE

12:00 – 13:00         EBÉDIDŐ: EGÉSZSÉGES TÁPLÁLKOZÁS – EGÉSZSÉGES ÉTEL

13:00 – 14:00         HÁZIBAJNOKSÁGOK

14:00 – 14:30         GYÜMÖLCSSALÁTA KOKTÉL KÉSZÍTÉSE

14:30 – 15:30          KATUS ATTILA – „MOZOGNI BÁRMIKOR ÉS BÁRHOL JÓ”

15:30 – 16:00          A NAP ZÁRÁSA – HÁZIBAJNOKSÁGOK ÉRTÉKELÉSE, DÍJAK ÁTADÁSA

 

Beszámoló a programról:

8:00-8:30-ig reggeli tornával indult rendezvény sorozatunk, melyen az iskola összes tanulója részt vett. Így sikerült ráhangolni a gyerekeket a nap további eseményeire. Örvendi Sándorné vezetésével és tanítványai segítségével mozgatták át a jelenlévőket.

8:30-9:00-ig a 4. évfolyam leány tanulói számára egészségügyi felvilágosító előadást tartott iskolánk gyermekorvosa. A gyerekek előre és spontán megfogalmazott kérdéseire szívesen és kielégítően válaszolt a doktornő, majd ez követően hasonló jellegű előadást tartott a 4. évfolyam fiú tanulói számára is 9:00-9:30 között.

 

 

9:30-10:00 az egészséges életmód megalapozása jegyében különféle gyümölcsökből készített salátákat állítottuk össze.

A saláta alapanyagait iskolánk biztosította. Az otthonról hozott eszközök segítségével „csodasaláták” készültek. Jutalmul a gyerekek ezt elfogyasztották.

10:00-12:00 óra között „A színek hatása a szervezetünkre…” A színek különböző hangulatokat váltanak ki belőlünk, emellett gyógyító hatással is rendelkeznek. Különböző kialakult betegségek esetén segíthetnek a gyorsabb felépülésben. Egyes színek pozitívan hatnak a fáradékonyság, stressz, depresszió, feszültség, étvágytalanság esetén. Feltölthetnek minket energiával, és segíthetnek abban, hogy életünk aktívabb legyen. Ehhez kapcsolódó feladatokat kaptak az osztályok tanulói, melyek az általuk kisorsolt színhez igazodott. Dalokat, verseket, illetve plakátot kellett összeállítani, melyet zsűri értékelt. A díjakat a nap végén kapták meg a helyezettek.

12:00-13:00 óra között ebédidő az egészséges táplálkozás jegyében.

13:00-14:30 között házibajnokság a felső tagozatos fiúk focibajnokságon vettek részt. Jó hangulatú, sportszerű mérkőzéseken bizonyították tudásukat. Az alsó tagozatos tanulók élményszerű, érdekes, ötletes sorversenyen küzdhettek a bajnoki címért. Ez idő alatt a felsős lányok is elkészítették a gyümölcssalátáikat, melyet a megfáradt fiúkkal fogyasztottak el.

14:30-15:30 között Örvendi Sándorné hangolta rá a sztárvendégünkre Katus Attila fittness világbajnokra a gyerekeket. A bemutatója végén szívesen válaszolt a tanulók kérdéseire és közös képeket készítettek. E rendezvénynek a Nádudvari Termál és Strandfürdő adott helyet.

15:30-16:00 óra között a nap zárásaként a házibajnokságok értékelése, az egész napos vetélkedők is ekkor kerültek díjazásra, jutalmazásra érem, kupa, oklevél formájában.

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
IV. ERDEI ISKOLA
 
 
 
 
 
 

 

Erdei iskola időpontja: 2015.09.07. – 2015.09.11.

Erdei iskola helyszíne: Nagybörzsöny, Malomkert erdei iskola

Erdei iskola résztvevői: 30 fő tanuló, 3 fő szakmai megvalósító

Beszámoló a programokról:

Nagybörzsöny egy pici zsákfalu a Börzsöny nyugati lankáin. Itt tölthettünk 30 tanulóval 5 felejthetetlen napot. Börzsöny hegység nyugati szélén található, nagyon közel a határhoz és a Duna-kanyarhoz. Igaz, hosszú fáradságos út állt mögöttünk, de a lakók kedvességétől és barátságosságától  mindenki azonnal otthon érezte magát. A szállásunk a Malomkert Panzióban volt, gyors lakhely felderítés és kipakolás után megalakultak a 6 fős csoportok, melyben mind a három korosztály 2-2 tanulója vett részt. A csoportok az öt nap során együtt dolgoztak, segítették, kiegészítették egymást. Jó volt látni a nagyobbak, milyen féltő gondoskodással fordultak a kisebbek felé. Az öt nap programjának ismertetésekor minden tanuló jegyzetfüzetet, íróeszközt kapott, illetve a csapatok egy-egy csapatnaplót, amely a helyszín, az időpont, a csoport nevén kívül a nap zárásaként készült napi összefoglalót is tartalmazza. Az első délután NAGYBÖRZSÖNY felfedező túrára indultunk. Idegenvezetőnk, a faluban élő régész volt, aki előadásmódjával, széleskörű ismereteivel a falu, a környék történelméről elvarázsolta a diákjainkat.

Első állomásunk a panzióval szemben elhelyezkedő, 1852-ben épült ódon, de működőképes vízimalom volt. A malom a mellette folyó Börzsöny-patakra épült. Nagy bánatunkra víz alig-alig csordogált a patak mederben, pedig többen patak ugrásra készültünk. Az itt elhangzott ízes történetek, a szakértő idegenvezetés a hengerszékek között megadta a kellő hangulatot a további túrához.

A következő állomás a Tájház, mint Zoli bácsitól megtudták tanulóink, ez egy 17. századi épület.  Belépve több generációnyit ugorhattunk vissza az időben. A négy helyiségből álló ódon házban több apró kiállítás mutatja be a település történelmét. Az első, úgynevezett tiszta szobában az egykori nagybörzsönyi ércbányászat emlékeit csodáltuk meg,a kiállított tárgyak  bemutatják a helyi bányászat történetét és a hegységben előforduló érceket, ásványokat.  A szabad kéményes konyhában a 20. század elején élt nagybörzsönyi német háziasszonyok konyhai felszerelésével és ételkészítési módszereivel ismerkedhettünk meg.

 

Bepillanthattunk a német bányászcsaládok életébe.

a tájház udvaráról láthattuk a Szent_Miklós, más néven a Bányász templomot, ami következő állomásunk volt. Megtudtuk, hogy ezt az ideérkező német bányászok építtették. XV. század folyamán átalakításra és kibővítésre került a templom a gótikus stílus követelményeinek megfelelően.

Hosszabb séta után a falu szélén álló Szent István templomhoz, Pincesorok mellett haladtunk, megtudtuk, hogy itt a pincék is egyediek, hisz egy főpincéből több kisebb oldalpince ágazik el. Csaknem minden lakos foglalkozik szőlőtermesztéssel, és borászattal. Igaz fáradtan, de annál nagyobb csodálattal álltunk meg a templomkertben, ez az egyike Magyarország kevés Árpád-kori lényeges átépítés nélkül megmaradt román stílusú templomának. A mai kor méreteihez szokott embernek meglepően kicsinek tűnik a templom apró ablakaival és ajtóival, vastag falaival, vakolatlan, darabos felületekkel. Az egész épületből áradt a középkor hangulata, meglepődve hallgattuk, milyen sokan jönnek ide hétvégenként házasságot kötni.

Visszafelé úton információkat kaptunk a Börzsöny kialakulásáról néhány mondatos ismertetőt a vulkáni tevékenység fellelhető nyomairól.

A falu másik végén egy idős bácsi várt bennünket, Kókai Géza bácsi, akinek egyes diófából készült egyedi csipkefaragása felkerült a világörökség listájára.

Már nagyon éhesen, de lelkesen követtük idegenvezetőnket a Sajtos házhoz, amely kétháznyira feküdt a csipkefaragást bemutató háztól.

Itt nemcsak meghallgattuk hogyan készül a sajt, hanem kóstolót is kaptunk. megtudtuk, hogy a 16 tehénből álló csorda csak füvet, darát, és télen szénát eszik. Felfrissítettük a szarvasmarháról tanultakat, megtudhattunk néhány népi, régi gyógymódot, például most már tudjuk, hogy az utolsó állomásunk a lekvárház, a Lek-Vár-Lak volt. Ez pont a szálláshelyünk szomszédságában található. Egyik ámulatból a másikba estünk, mikor beléptünk. Soha nem gondoltuk volna, hogy lehetséges több mint 130 féle lekvárt készíteni. Itt valóban valódi gyümölcsből készült lekvárokat kóstolhattunk, melyek hagyományos üstben szabad tűzön készülnek.

Rövid vetélkedőt is szervezett nekünk a néni, a végén a győztes csapat jutalma egy üveg lekvár volt. Nagy bajban voltunk, milyen lekvárt is vegyünk az otthon maradt családtagoknak.

A programokban gazdag délutánt követte a finom, jól megérdemelt vacsora, majd az esti égboltot vizsgálatuk meg, az este hangjait hallgattuk, így denevéreket, baglyokat. a nagy sötétben csillagképeket kerestünk, megvizsgáltuk helyzetüket, alakjukat (Göncöl-szekér, Sarkcsillag, Esthajnalcsillag).

 

 

A második nap reggelén frissen, üdén ébredtünk. Szállásadónk jóvoltából finom, kiadós reggeli után vághattunk neki az erdei túrának. Mielőtt elindultunk elmondtuk a gyerekeknek, hogy az egész nap folyamán készítsenek feljegyzéseket, rajzokat a túrán látott növényekről és állatokról. A túravezetővel a szállásunknál ismerkedhettünk meg. Kivezetett a településről és a tisztásnál egy tónál álltunk meg. Ott elmondta, hogy a Duna-Ipoly Nemzeti park területére léptünk. Összeszedtük a gyerekekkel, hogy hogyan kell viselkedni egy Nemzeti Park területén, mit szabad és mit nem. Így az egész túra alatt ügyeltek a tisztaságra, és nem szedtek le illetve sértettek meg egy növényt sem. Kijelölt túraútvonalon jártuk végig a csóványosi utat.

Elég változatos volt a táj. Az alsóbb régiókat és a kedvezőbb helyeket cseres-tölgyesek foglalják el. Feljebb tölgyesek, jobb területeken gyertyános-tölgyesek állnak. A 600 méternél magasabb területeket a bükk foglalja el. Itt szóban összehasonlították a diákok a tölgyet és a bükköt és elmondták mi a különbség az erdeik között.

A tótól felfelé elindulva elérkeztünk egy tisztásra, ahol gyönyörű panoráma tárult a szemünk elé. Hegycsúcsok, kaszálók, rétek, szántók és a település tárult szemünk elé madártávlatból. A hegy lankáin szarvasmarha csorda legelészett nagyokat bőgve. A tisztásról továbbindulva az erdő szélében megpillantottunk néhány őszi kikericset. Az utat som, galagonya, kecskerágó, szeder és kökény bokrok szegélyezték. Ez azért tetszett a gyerekeknek, mert szinte mindegyiken volt termés. Az aljnövényzet egészen dús volt, a diákok kedvencét az erdei szamócát is megtaláltuk. Láttunk gombákat és seprűmoha telepeket is az erdő avarszintjében, rókagombát, csiperkét és a legkülönfélébb taplógombákat. Találtunk sok tölgyfa zuzmót és pici rénszarvas zuzmót is, ami azt bizonyította számunkra, hogy a hegyi levegő nemcsak jó, hanem tiszta is. Menet közben minden ismert élőlényt besoroltak a diákok az erdő valamelyik szintjébe. Sajnos az állatok nagy része elkerült minket, de nagyon ragaszkodott hozzánk egy imádkozó sáska, akinek megtaláltuk a párját. A hegy tetejére érve előkaptuk a növényhatározót és néhány általunk nem ismert fajt is meghatároztunk ilyen volt az ökörszem, odvas keltike, közben láttunk egy tűzlepkét is. Itt a túravezetőnktől megtudtunk pár érdekes dolgot. Az országunkban csak itt találhatók meg pannon laposfutó, rablópille és havasi tűzlepke. A Börzsönyben él a veszélyeztetett, így védett rendkívül Kis Apolló-lepke európai viszonylatban is egyik legerősebb populációja. Megvédeni élőhelyei zavartalanságának biztosításával tudják. Ezért nem telepíthető a Nagyhideg-hegyre hóágyú, mert a tél időszak meghosszabbítása miatt elmaradna a faj hernyójának egyetlen tápnövénye, az odvas keltike virágzása. Megtudtuk többek között, hogy él itt vakondok, egerek, pockok, pelék,

sündisznó, mókus, menyét, nyest, nyuszt, hermelin, görény, vadmacska, borz, róka, nyúl, őz, gímszarvas, vaddisznó és a hatvanas években betelepített muflon.

Tájékoztatást kaptunk a vulkanikus hegységek kialakulásáról, és a diákok is bekapcsolódva a beszélgetésbe elmondták, hogy milyen vulkanikus kőzeteket ismernek már. Tudták a bazaltot, bazalt tufát, andezitet, andezit tufát, riolitot és azok kialakulásának folyamatait is elmondták. Innen a hegytetőről jól látszottak a környező hegyek is. Láttuk a sárvárat is.

Nehéz szívvel indultunk visszafelé, de feledtette velünk a túra végét, hogy találtunk pár vaddisznó és őz nyomot is. Vacsora után megoldották a diákok az általunk kiadott feladatokat. A csoportok borítékot húztak, amiben a terület jellegzetes növény vagy állata volt megtalálható puzzle formájában, majd egy-egy szöveget kellett kiegészíteniük.

Este elmentünk Nagybörzsöny határába szarvasbőgést hallgatni.

A harmadik napunk a vizes élőhelyek felderítésével telt. Ezen a napon nagyon sokat utaztunk. Először Szobra mentünk, ahol egy hosszabb séta után elértünk a Duna-Ipoly összefolyásához. Sajnos a kevés csapadék miatt nagyon kevés víz volta folyómederben.

Itt tanulmányoztuk a folyó építő, romboló, felszínalakító tevékenységét. Folyásirányt vizsgáltunk, a folyó, a vízpart életközösségével ismerkedtünk meg.

Duna parton kavicsok gyűjtöttünk, természetesen, ha már vízparton voltunk sok kagyló-és csigahéjat gyűjtöttünk. Az időjárással nagy szerencsénk volt, gyönyörű napsütés volt.

Szobról vonattal utaztunk Nagymarosra, ahol kompra szálltunk, Visegrád volt az úti cél. Visegrádra érkezve a régi korok emlékeivel ismerkedtünk meg. Terveink között Fellegvár megtekintése szerepelt, de a nagy gyalogtúrára nem szívesen vállalkoztunk, így a Királyi Palota lett a célállomásunk.

A királyi palotában csaknem 3 órát töltöttünk. felfedeztük a belső termeket, elképzeltük milyen is lehetett az élet a palotában. Csodás cserépkályhákat, a kor konyháját, ebédlőjét, hálószobáit tudtuk elképzelni.

Szükség is volt a képzelőerőre, mivel este minden csoportnak rövid történetet kellett írnia: Ilyennek képzelem az életet a várban….címmel. A Herkules  kút, a fűszerkert, a Márvány kút, a belső udvar, mind nagy élményt jelentett számunkra. A visszautunk szintén komppal, vonatozással és buszozással telt. Este a Duna-parton és a patak parton gyűjtött kavicsok megfestésével, a fogalmazás megírásával és a napi beszámoló elkészítésével telt.

A negyedik napon elindultunk, hogy keressünk a mezőn egy alkalmas helyet, melyen felállíthatnánk a jurtát. Közben megfigyeltük a mező növény és állatvilágát. Ez után mindenki izgatottan várta, hogy megérkezzen a bácsi, aki egy jurta felállítását ígérte nekünk. Kezdtünk aggódni kissé, mert az égiek felhőkkel jelezték nekünk, hogy hamarosan rosszabbra fordul az idő. Ez rövidesen be is igazolódott, mert beborult az ég, és szemerkélni kezdett az eső. Ez viszont senkinek sem szegte kedvét, mert alig vártuk, hogy mi magunk segédkezhessünk egy ilyen régi lakóhely felépítésében. Minden gyereknek voltak ezzel kapcsolatos ismeretei, amelyek korosztályuknak megfelelő volt. Ismereteik nagyon frissek voltak, köszönhető ez alsó tagozaton a történelmi olvasmányoknak, felső tagozaton pedig a hon-és népismeretnek. Rengeteg elméleti tudásról adtak számot, amikor az előadó kérdéseket tett fel, de a gyakorlatban is nagyon jeleskedtek, (látszott, hogy érdekli őket ez a téma). Ezt az őseink által használt nemezből készült építményt, sátrat, egy modernebb anyagból, ponyvából készítettük el, de a belseje úgy volt berendezve, mint őseink idejében.  Elmagyarázta, hogy minden darabnak, ami a jurtához tartozik, megvan a maga helye. Nem lehet az állításnál a sorrendet felcserélni, mert akkor az építmény összedől. Először az ajtót kellett felállítani, aztán a jurta oldalát, ami az apácarácsra hasonlít, és harmonikaszerűen össze és szétnyitható. A következő lépés a kupola felhelyezése volt, amit négy darab rúd tartott először, aminek szintén fix helye volt. Lelkesen fogott mindenki egy darabot a jurta tetejét tartó kupola-rudakból. A kicsik is nagyon igyekeztek találni egy-egy lyukat, amibe bedughatták a rudakat. Akinek nem sikerült, annak a nagyobbak segítettek. A közös építés, a közös munka régen és most is egységessé formálta az embereket. A mi kis csapatunk is egymást segítve állította fel a jurtát, amit ezután beborítottunk a ponyvával.

Miután a rögzítések is megtörténtek, megkezdődhetett a berendezés. A nagyobbak segítettek a kicsiknek elrendezni az állatbőröket, fegyvereket stb. Itt hasznosíthatták a meglévő ismereteiket. Mire végeztünk, az eső is eleredt. Besorakoztunk a jurtába, letelepedtünk az állatbőrökre, és egy igazán nagy időutazásra indultunk, ami a vándorló őseink életével, mindennapjaival ismertetett meg minket. Élvezettel hallgatták kicsik és nagyok, mit csináltak, mit ettek, mit ittak, hogyan öltözködtek, harcoltak ezek az emberek. Milyen fegyvereik voltak, hogyan használták ezeket, hogyan rettegtek a környező népek tőlük. Észre sem vettük, hogy elrepült az idő, amikor hozzáláttunk a jurta lebontásához. Hihetetlen milyen rutinosan láttak neki, tudták hol kell megfogni a rudakat, hogyan kell összeszedni a ponyvát stb. Az előadónk nagy elismeréssel szólt kis csapatunk felkészültségéről, hozzáállásáról. Nagy élmény volt a gyerekek számára ez a lehetőség, hiszen saját maguk tapasztalhatták meg, milyen lehetett ez a munka. Az esti vetélkedő remek hangulatban zajlott, összefoglalva az egész napi tevékenységünket.

Az ötödik nap szorgos pakolással indult, mivel szobáinkat délelőtt 10 óráig el kellett hagynunk. A közösségi teremben csoportokra még várt egy feladat, számot kellett adniuk az öt nap alatt szerzett ismereteikről. A feladatok között totó, keresztrejtvény, puzzle.

A feladatlapok megoldása után minden csoport elmesélte legkedvesebb élményét, így újra felidézhettük a napok történéseit. Szomorúan, sok szép emlékkel, sok új ismerettel vettünk búcsút Nagybörzsönytől, az ott lakóktól és mindenki annak a reményének adott hangot, hogy lesz még lehetőségünk visszatérni ebbe a csodálatos falucskába.

A délutánunk utazással telt, busszal utaztunk Szobig, Szobról vonattal Budapestre. A Nyugati Pályaudvaron átszállás másik vonatra , amellyel Püspökladányig utaztunk, ahol már a szülők vártak ránk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 
 
 
 
V. KÖZÖSSÉGI RENDEZVÉNY 2. alkalom

 

 

 

 

 

 

 

Közösségi rendezvény időpontja: 2015.09.19.

Közösségi rendezvény helyszíne: Kövy Sándor Általános Iskola Baksay D. utcai épülete

Közösségi rendezvény résztvevői: 215 fő tanuló, 4 fő szakmai megvalósító

Programok:

08:00 – 10:00         ARANYFAKANÁL FŐZŐVERSENY

10:00 – 11:00         HAGYOMÁNYŐRZŐ PROGRAMOK

11:00 – 12:00          BÓBITA EGYÜTTES KONCERTJE GYEREKEKNEK

12:00 – 13:00         ARANYFAKANÁL FŐZŐVERSENY EREDMÉNYHIRDETÉSE

13:00 – 15:00         RENDŐRSÉGI KUTYÁS BEMUTATÓ

15:00 – 16:00         4 FOR DANCE TÁNCFORMÁCIÓ MŰSORA

16:00 – 17:00         KASZA TIBOR MŰSORA

 

Beszámoló a programról:

A program reggel az Aranyfakanál főzőversennyel kezdődött.  1-8. évfolyamon hirdettük meg a versenyt osztályközösségek részére. A versenyt osztályonként rendeztük meg. Díjazásként arany, ezüst, bronz fakanállal és oklevelekkel jutalmaztuk a dobogósokat. Minden résztvevő apró ajándékot kapott a részvételért.

10 órától a hagyományőrző programok vették kezdetét: kézműves foglalkozás, diótörés, dióverés, gólyalábazás, kukoricahántás, csuhéjbaba készítés. Az aktív résztvevő gyerekek apró jutalom tárgyakban részesültek.

11 órától a Bóbita együttes koncertje következett az alsós gyerekek számára. Színvonalas produkciókat láthattunk, nagyon élvezték a gyerekek.

A programsorozat 12 órakor az Aranyfakanál főzőverseny eredményhirdetésével folytatódott.

Az eredményhirdetés után az osztályközösségek a szülőkkel együtt elfogyasztották a finomabbnál, finomabb falatokat.

Majd a Rendőrség által szervezett kutyás bemutató következett, mely bemutató nagyon nagy sikert aratott.

 

 

15 órától került a műsorba a 4 FOR DANCE táncformáció műsora. A produkció nagyon érdekelte a gyerekeket. A programot 15 óra 30 perctől a mazsorett csoportok bemutatója követte. 4 korosztály leányai és fia mutatták be a tánctudásukat.

Több korcsoportban léptek fel a lányok és kápráztatták el a nézőket ügyességükkel és összeszokottságukkal. A nézők lelkesen tapsoltak a zene ritmusára, ezzel is bíztatva a fellépőket. Produkcióikat már arany és ezüstéremmel díjazták több megyei és országos versenyen. A helyi nézők számára is nagyon tetszett a produkció.

16 órától láthattuk és hallhattuk Kasza Tibort. Angol és magyar nyelvű dalokkal, slágerekkel szórakoztatta a nagyérdeműt.

Megítélésünk szerint igen tartalmas és gazdag volt a program. A család minden tagja megtalálhatta a neki tetsző produkciót vagy programot. Reméljük az iskola tanulói kellemes emlékekkel tértek haza ezen az igazán értük szóló hagyományőrző napon.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 

VI.NYELVI TÉMAHÉT
 
 
 
 

 

 

 

Nyelvi témahét időpontja: 2015.09.21. - 2015.09.25.

Nyelvi témahét helyszíne: Kövy Sándor Általános és Alapfokú Művészeti Iskola; 4181 Nádudvar, Fő út 137-141.

Nyelvi témahét résztvevői: 40 fő tanuló, 1 fő szakmai megvalósító

Beszámoló a programokról:

Az 1. foglalkozás elején a gyerekek csoportokat alakítottak. Mindenki maga választotta meg kivel szeretne együtt dolgozni.

Bevezető feladat: (5’ feladat + 5’ megbeszélés) A csoportok kaptak egy-egy üres lapot, amire írhattak és rajzolhattak bármit, ami az Egyesült Királyságról eszükbe jutott. A gyerekek nagyon élvezték a feladatot, de nagy volt a különbség az ismereteik között.

  1. feladat: (20’) Egy PowerPoint bemutató segítségével a tanulók megismerkedtek az Egyesült Királyságban található országokkal és azok fővárosaival, védőszentjeikkel, szimbólumaikkal, zászlajukkal és a királyi család tagjairól is szó esett. Tisztáztuk a különbséget a köznyelvben elterjedt elnevezések között. Meglepődtek rajta, hogy nem ugyanaz az Egyesült Királyság, mint Nagy-Britannia vagy Britannia. A Brit szigetek elnevezést pedig nem is ismerték. Megnéztük, hogyan jött létre a közös zászló és megbeszéltük, hogy a Wales zászlaja miért nem jelenik meg az Egyesült Királyság zászlajában. Jó volt látni a sok csillogó szempárt. Sokat kérdeztek a védőszentekkel és a szimbólumokkal kapcsolatban.
  2. feladat (15’): Az előadáshoz kapcsolódó feladatokat kaptak a tanulók. Az első feladatlapon nyolc térképet találtak, mindegyiken más terület volt kiszínezve. A képek alá kellett írniuk, hogy a beszínezett területnek mi az elnevezése. A második feladatlapon zászlókat kellett az országokkal párosítani. Mindkét feladatnak elkészítettem az interaktív táblán megoldható változatát, s így ellenőriztük le a megoldásokat. Minden csoport ügyesen dolgozott, voltak hibátlan feladatlapok is, ami azt bizonyította számomra, hogy nagyon figyeltek. A feladat interaktív ellenőrzésénél azon versengtek, hogy ki menjen ki a táblához. Véleményem szerint örömmel és szívesen végezték el a feladatokat.

 

A 2. foglalkozáson az ünnepekkel és jeles napokkal ismerkedtünk.

  1. feladat (5’): A csoportok először maguk gyűjtöttek olyan ünnepeket, amelyekről már hallottak.
  2. feladat (5’): Ezután kaptak egy listát a négy ország ünnepeiről és ki kellett válogatniuk azokat, amelyek minden országban közösek. Nagyon meglepődtek azon, hogy az anyák napját mikor ünneplik.
  3. feladat (15’): Egy diasor alapján az előző feladat során kapott papíron meg kellett számozniuk az ünnepeket abban sorrendben, ahogy látták őket. Munkájukat az első foglalkozáson hallottak is segítették.
  4. A 3. feladat ellenőrzése(20’): Az ellenőrzés során megbeszéltük, hogy mikor mit és hogyan ünnepelnek. Volt szinte teljesen hibátlan megoldás is, annak ellenére, hogy biztos voltam benne, hogy lesz olyan ünnep, amiről még soha nem hallottak korábban. Nagyon érdekes és örömteli volt számomra, hogy néhány gyermek mennyire tájékozott. Nagyon logikusan gondolkodtak a tanulók, apró jeleket összekapcsolva rájöttek a megoldásra. (pl. ShroveTuesday = Pancake Tuesday) Egymást meghallgatva, figyelmesen dolgoztak. A diák segítségével sokszor maguk is el tudták mondani, hogy hogyan ünnepelnek. Például a „Lent” = Böjt szó jelentését is kitalálták a dia alapján. A tanulók nagyon kedvelték ezt a feladatot és saját elmondásuk szerint rengeteg új dolgot tanultak.

 

A 3-4. foglalkozás témája a karácsony volt. Azért választottam ezt az ünnepet, mert mindenhol a legfontosabb ünnepek egyike. Ezen kívül jó alkalmat ad arra, hogy összehasonlíthassuk a brit és a magyar szokásokat.

A 3. foglalkozást egy gondolattérkép készítésével kezdtük. (10’) Középen a „Christmas” szó állt, ezzel kapcsolatban három kapcsolódási pontot adtam meg segítségül: „traditions” (hagyományok), „food” (ételek), „decoration” (dekoráció). Természetesen a gyerekek maguk is kitalálhattak egyéb főcímeket. A megoldások felkerültek a táblára így mindenki kiegészíthette saját gondolatait. A feladatnak több célja volt: a már ismert szókincs aktivizálása, újabb szavak elsajátítása és a második feladat előkészítése.

  1. feladat (kérdések elolvasása, értelmezése: 2’, film megtekintése: 8’, a feladatlap megoldása: 10’): Az OUP „This is Britain” DVD-jéről néztük meg a karácsonyi epizódot. Ehhez egy szövegértési feladat kapcsolódott. A film megtekintése előtt kaptak egy táblázatot, amit ki kellett egészíteniük a látottak és hallottak alapján. Cél a hallott és az olvasott szövegértés fejlesztése valamint a szókincs bővítése volt. Segítségül kaptak egy „képes szótárt”.
  2. feladat (15’): A feladatlap kitöltése után megbeszéltük, hogy melyik napon mi történik a briteknél. A legérdekesebbnek a „Boxing Day” elnevezés eredetét találták. Furcsállották, hogy a brit gyerekek elégetik a télapónak írott leveleiket a kandallóban, valamint hogy csak 25-én bontják ki az ajándékokat.

 

 

A táblázat második üres oszlopát a 4. foglalkozáson egészítettük ki. (5’). Angolul beírtuk, hogy nálunk mi jellemző az adott napokon. Ezután két nyolcadikos diák mutatta be az általuk készített bemutatót a karácsonyról. (3’)

 

  1. feladatként egy karácsonyi dalfelismerő versenyt rendeztünk (5’). 6 dalnak a címét kellett felírniuk abban a sorrendben, ahogyan azt hallották. Sok hibátlan megoldás született és a gyerekek nagyon felfokozott, ünnepi hangulatba kerültek. A „Rocking around the Christmastree” című dalt el is énekelte néhány vállalkozó szellemű diák. A diákok szerint ez volt a nap csúcspontja, ezt tartották a legjobb feladatnak.
  2. feladat (32’): A csoportok plakátokat készítettek az ünnepről. Még a délelőtt folyamán kinyomtattam azokat a képeket, amiket összegyűjtöttek, de sokan rajzoltak is. Közben karácsonyi dalokat hallgattunk és sokan énekeltek is munka közben. A plakátok készítését nagyon élvezték, nagy türelemmel és közösen készítették el őket.
  3. Otthoni gyűjtőmunka a húsvéthoz kapcsolódó képek gyűjtése volt.

 

Az 5-6. foglalkozás témája a másik nagy ünnepkör, a húsvét volt.

Az 5. foglalkozás ráhangolódó feladata egy szókereső játék volt. (5’+5’) Az „Easteregg hunt” (=húsvéti tojásvadászat) kifejezés betűiből kellett minél több angol szót kirakni. Nagyon aktívak voltak és meglepően sok szót írtak össze. Megoldásaik felkerültek a táblára is.

  1. feladat (10’): Három nyolcadikos diák PowerPoint bemutatót tartott a többieknek a húsvéti ünnepkörről. A csoportok feladata az volt, hogy címszavak segítségével jegyzeteket készítsenek a hallottak és látottak alapján. Célom a hallott szöveg értésének gyakorlása mellett a koncentráció, a lényegkiemelő készség és a szókincs fejlesztése volt.
  2. feladat (10’) Két nyolcadikos diák húsvéti szimbólumokról készített bemutatója alapján a húsvét szimbólumait kellett kiválogatni a gyerekeknek a borítékban megkapott képek közül.
  3. feladat (15’): a hallottakat rendszereztük, megbeszéltük, a szimbólumok jelentését, és azt, hogy a húsvéti ünnepkör mikor kezdődik, és mikor fejeződik be. Saját szókészletet és eseménynaptárt készítettünk. Nagyon tetszett a gyerekeknek a brit húsvéti perec és a tojásgurító verseny. Volt olyan, aki azt javasolta, hogy mi is próbáljuk ki legközelebb.

 

A 6. foglalkozást a magyar és a brit szokások összehasonlításával kezdtük. A feladatlapon jelölniük kellett, hogy melyik képen mit látnak és azt is, hogy melyik országban jellemző. (10’) A jutalomként csoki nyuszit vagy katicát választhattak a gyerekek.

A foglalkozás hátralévő részében (35’) pedig plakátokat készítettek a gyerekek. Nekem legjobban az a plakátötlet tetszett, ahol a két ország hagyományait és ételeit helyezték egymás mellé.

 

A 7-8. foglalkozás témája a diákok egyik kedvence a Halloween volt. Saját bevallásuk szerint már alig várták, hogy ezzel foglalkozzunk. Célom az idegen nyelvi kompetencia és együttműködő készség fejlesztése mellett a szótárhasználat gyakorlása volt.

A 7. foglalkozás

Ráhangolódó feladat (10’): célja a már ismert szókincs felelevenítése volt. Interaktív táblára készítettem feladatot. Szavakat kellett összeállítani a megadott betűkből időre. Ezt a feladattípust a tanóráimon is gyakran használom, mert imádják a gyerekek a verseny izgalmát.

2. feladat (5’): Az OUP „This is Britain” DVD-jéről néztük meg a Halloween-ről szóló epizódot. Az volt a feladatuk, hogy alaposan figyeljenek meg minden részletet a filmben, hogy ezután ki tudják majd tölteni a kvízt és a keresztrejtvényt. Lehetett közben jegyzetelni is.

3. feladat (8’): Az ISL collectives oldalán megtalálható kvíz kitöltése egy kérdés kivételével könnyen ment a diákoknak. Sokat segítettek a képek. 4. feladat (10’): Az ISL collectives oldalán megtalálható keresztrejtvény időre való megoldása nagy versengést okozott. Jó volt a hangulat és nem volt nagy időbeli különbség a csapatok között.

A 3-4. feladat megoldása során használhattak szótárt is a gyerekek.

5. feladat (5’): Csoportokban összegyűjtötték a gyerekek a Halloween napi szokásokat.

Zárásként pedig egy nyolcadikos diák nagyon ötletes PowerPoint bemutatóját tekinthették meg a gyerekek a töklámpások történetéről. Csodálva hallgatták és nézték az előadást. Büszke vagyok arra, hogy nyolcadikos diákom ilyen, nyelvileg is kimagasló bemutatót állított össze.

 

A 8. foglalkozást Halloween versikék összeállításával kezdtük. (5’) Minden csoport kapott egy-egy borítékot, amiben egy versike volt szétvágva. Össze kellett állítaniuk a verset, utána pedig felolvasták őket és megbeszéltük, hogy melyik mit jelent. A feladattal gyorsan végeztek.

  1. feladat (15’): Minden csoport írt egy saját versikét, amit felolvasott a többieknek. Lehetett szavazni arra, hogy melyik a legjobb. Itt sok segítségre volt szükség, hiszen nehéz idegen nyelven rímelő szavakat találni.
  2. feladat (25’): Dekoráció készítése. Ezt a kreatív feladatot nagyon szerették a gyerekek. Készült befőttes üvegből és krepp papírból töklámpás, fekete kartonból macska, boszorkány és denevér, narancssárga kartonból pedig tökök. Voltak olyanok is, akik plakátot készítettek.

 

A 9. foglalkozáson a védőszentekhez kapcsolódó jeles napokkal foglalkoztunk.

  1. feladat (15’+15’): Minden csoport kapott négy rövid szöveget a védőszentekhez kapcsolódó jeles napokról. Ezen kívül egy borítékban képeket találtak, amiket a megfelelő szöveghez kellett rakni. A feladat célja a szövegértés, a lényegkiemelő készség fejlesztése és az önálló ismeretszerzés volt. Az ellenőrzéshez interaktív feladatot készítettem, ahol a hibákat kellett kijavítaniuk az olvasottak alapján. Minden csoport ügyesen megoldotta a feladatot. Az ellenőrzés során megbeszéltük, hogy az egyes képek hogyan köthetők az ünnephez.
  2. feladat (10’+5’): Egy kvízt töltöttek ki a foglalkozáson hallottakkal kapcsolatban. A feladatot versenynek tekintették, pedig én nem annak szántam. Minden csoport első szeretett volna lenni, ezért a lehető leggyorsabban dolgoztak. Ez két csoportnál pontvesztést eredményezett, mert nem mindenhol voltak elég figyelmesek.

 

A 10. foglalkozáselején értékeltük munkánkat, a diákok elmondták, hogy mit tartottak a legérdekesebbnek, hogyan érezték magukat és miről szerettek volna még hallani.A foglalkozás második felében pedig a legsikerültebb plakátokból és dekorációkból kiállítást készítettünk az aulában, hogy mások is megtekinthessék a tanulók munkáját.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 

VII. BALESET MEGELŐZÉSI ISMERETEK OKTATÁSA

 

 

 

 

 

Baleset megelőzési ismeretek oktatásának időpontja: 2015.09.07. - 2015.10.09.

Nyelvi témahét helyszíne: Kövy Sándor Általános és Alapfokú Művészeti Iskola; 4181 Nádudvar, Fő út 137-141.

Nyelvi témahét résztvevői: 30 fő tanuló, 1 fő szakmai megvalósító, 2 csoportban

Beszámoló a programokról:

 

  1. foglalkozás

A gyerekekkel párbeszédes formában vizsgáltuk a gyalogos, kerékpáros, segédmotor-kerékpáros és tömegközlekedés feltételeit. Összeírtuk az egyéni- és tömegközlekedési eszközöket. Megismertük közlekedés alapjait,a KRESZ alapfogalmait. Rávilágítottunk a járművezetők, a kerékpárosok és a gyalogosok forgalomban elfoglalt helyére egymáshoz viszonyított kapcsolataira.

 

2. foglalkozás

Fő témánk a gyalogos közlekedés és tömegközlekedés veszélyhelyzeteinek vizsgálata volt. Megbeszéltük mire figyeljünk a gyalogos átkelésre az úttesten, hogyan közlekedjünk biztonságosan kerékpárral kerékpáros úton, gyalogátkelő helyen, úttesten, lakott területen kívül. Felhívtuk a figyelmet a körültekintő magatartásra, előrelátásra. Tárgyaltuk a biztonságos tömegközlekedés szabályait.

 

3. foglalkozás

Fő témánk a kerékpáros közlekedés feltételeinek meghatározása volt. Áttekintettük: a kerékpár fő szerkezeti egységeit, biztonsági feltételeit. Megbeszéltük a kerékpár indulás előtti rövid műszaki ellenőrzését.

 

4. foglalkozás

Áttekintettük a kerékpárosok, segédmotor-kerékpárosok és személyautók közlekedését szabályozó jelzőtáblákat, jelzőlámpák jelzéseit, útburkolati jeleket, valamint a közúti jelzések hierarchiáját és a rendőri karjelzéseket.

 

5. foglalkozás

Szituációs játékkal gyakoroltuk a forgalmi helyzeteket. Megismertük az elsőbbségadási szabályokat, a jobbkéz-szabályt, a jobbra tartást, a kanyarodás szabályait, a villamos különleges elsőbbségi helyzeteit.

 

6. foglalkozás

Témánk a közlekedés során esetlegesen bekövetkező balesetek, sérülések gyors, határozott ellátása valamint a segélyhívási lehetőségek, segélyhívó számok megismerése volt.

 

7. foglalkozás

Terveztünk egy gyakorlópályát, megépítettük és rutinfeladatok megoldásával kipróbáltuk: Elindulás, irányváltoztatás, párhuzamos közlekedés, bekanyarodás, megfordulás és egyéb ügyességi feladatokkal.

 

8. foglalkozás

Gyakorlópálya használata. Ügyességi feladatokkal. Szlalomozás, megfordulás kis helyen, egyenes haladás keskeny nyomtávon, oszlop körül fordulás egyenlő távolság tartásával, egykezes ügyességi feladat (pohár áthelyezése), megállás hirtelen fékezéssel.

 

9. foglalkozás

A tanulók számot adtak a tanultakról iskolai elméleti KRESZ verseny keretében KRESZ-tesztlap kitöltésével.

 

10. foglalkozás

Az iskolai KRESZ verseny folytatódott közlekedési rutin versennyel. Kerékpáros ügyességi feladatok végrehajtásával - hibapontokra.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 

 

VIII. PEDAGÓGUSKÉPZÉSEK

 

 

 

 

A pedagógia kultúra folyamatos fejlesztésének biztosítása érdekében a TÁMOP-3.1.4.C-14-2015-0030 azonosító számú projekt keretében 10-10 fő pedagógus az alábbi 30 órás  képzéseken vett részt:

 

  1. A környezettudatos életmód alapjai - E-000578/2014/D028
  • 30 órás képzés
  • Résztvevők száma: 10 fő
  • Célcsoport: Pedagógusok
  • A képzés célja: A környezet- és természetvédelmi alapfogalmak bemutatása, a résztvevők megismertetése a munkahelyi és azon kívüli környezettudatos magatartási formákkal, az ilyen célt szolgáló technológiákkal és tevékenységekkel. Szemlélet-formálás, nyitottság kialakítása a környezettudatos szemléletmód irányába, a környezet iránti egyéni és társadalmi felelősségvállalás fontosságának tudatosítása.

 

  1. Konfliktuskezelési ismeretek – E-000578/2014/D027
  • 30 órás képzés
  • Résztvevők száma: 10 fő
  • Célcsoport: Pedagógusok
  • A képzés célja: Megismertetni a résztvevőket a konfliktus fogalmával, fajtáival, kialakulásának okaival és a kialakult konfliktusok kezelési módjaival. Tudatosítani a résztvevőkben a konfliktushelyzetben tanúsított tudatos viselkedés fontosságát, szerepét a konfliktus megoldásában. A résztvevők konfliktuskezelési preferenciáinak felmérése, önértékelés a konfliktusok kezelése szempontjából. Felkészíteni a képzés résztvevőit a személyközi és a munkahelyi nézet- és véleménykülönbségek kezelésére. A konfliktushelyzet felismerésének és az egyszerű konfliktuskezelési módok gyakoroltatása.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

IX. ESZKÖZBESZERZÉS

 

 

 

 

A célcsoport tagok részére közvetlenül a projekt megvalósításához kapcsolódó, az iskola nevelő-oktató tevékenységhez szorosan illeszkedő kis értékű tárgyi eszközök beszerzése is megtörtént a projekt keretében, melyek az alábbiak:

 

Kis értékű tárgyi eszköz megnevezése, rövid specifikáció

Mennyiség

Quechua Escape 23 l túrahátizsák

30 db

Domyos Breathe férfi fehér póló fitneszhez

30 db

Színpadi kellékek készlet:

Tartalma:

Skytec SPJ-1000ADMP3 200/400 W aktív hangfal + MP3 lejátszó

WG-28 professzionális vezetékes dinamikus mikrofon

2 db

Panasonic HC-V270 videokamera

50 x optikai zoom; USB; HDMI

1 db

Notebook

2 db

Projektor

1 db